網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
生活
2011/07/30 07:36:06瀏覽432|回應1|推薦27

媽媽說我越來越孤僻
我懷疑那樣的真實性
她不知道我朋友之多
多到沒時間搞自閉
但是
喜歡一個人獨處的感覺與日遽增…
我想那是面對
面對沒人在身旁依賴的日子
也是歡喜多過憂

獨處自在需時間來淬練
不要看小自己用心做過的努力
時常讚美自己鼓舞自己讓自己活的精神活力
有人為工作而生活
有人因夢想而生活
有人因為要找出究竟為什麼要活著而繼續生活
生是上天賦予的權利,活則要靠自我的智慧與勇氣


Do you know where you're going to?
Do you like the things that life is showing you?
Where are you going to?
Do you know...?

Do you get
What you're hoping for?
When you look behind you
There's no open door.
What are you hoping for?
Do you know...?

Once we were standing still in time,
Chasing the fantasies
That filled our minds.
You knew how I loved you
But my spirit was free,
Laughin' at the questions
That you once asked of me.

Now looking back at all we've planned,
We let so many dreams
Just slip through our hands.
Why must we wait so long
Before we'll see,
How sad the answers
To those questions can be.

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=l7254248&aid=5483185

 回應文章


等級:
留言加入好友
芥子須彌
2011/07/30 10:33

我這星期有四天沒走出大門

但是都對著一堆書和網路

世界很小也很大

能跟自己對話

其實是很美妙的事

我與我

才是終生不相離棄的敵人與朋友

漫漫輕煙(l7254248) 於 2011-08-16 07:37 回覆:

寶姐找個時間來高雄請妳喝咖啡

順便土貓'沙莉咱們聚聚,一窩女人威力很壯觀