網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
I am woman
2011/09/07 00:21:09瀏覽176|回應0|推薦0

I am Woman - Helen Reddy
I am woman, hear me roar
我是女人,聽聽我的怒吼

In numbers too big to ignore
我再也按捺不住

And I know too much to go back and pretend
我知道得太多,再也不能視若無睹

'Cause I've heard it all before
因為這些從前早就聽過

And I've been down there on the floor
我曾被打壓欺凌

No one's ever gonna keep me down again
再也沒有人可以壓制住我


*Oh yes, I am wise
沒錯,我有智慧

But it's wisdom born of pain
但那是從痛苦中得到的智慧

Yes, I've paid the price
我已付出代價

But look how much I gained
但我究竟得到了多少

If I have to, I can do anything
如果有必要,我什麼都能做

I am strong
我很堅強

I am invincible
永遠擊不倒

I am woman
我是女人


You can bend but never break me
你可以讓我屈膝,卻不能將我擊垮

'Cause it only serves to make me
因為那只會激勵我

More determined to achieve my final goal
更堅定的去達成最終的目標

And I come back even stronger
甚至使我更堅強的站起來

Not a novice any longer
我不再是個新手

'Cause you've deepened the conviction in my soul (*)
因為你一直倚盼著我靈魂的宣判


I am woman, watch me grow
我是女人,看看我的成長

See me standing toe to toe
看我昂首挺立

As I spread my loving arms across the land
當我敞開愛的胸懷橫越大地

But I'm still an embryo
但現在的我仍在萌芽階段

With a long long way to go
還有一段漫長的路要走

Until I make my brother understand
直到我的弟兄們都明白為止


Oh yes, I am wise
沒錯,我有智慧

But it's wisdom born of pain
但那是從痛苦中得到的智慧

Yes, I've paid the price
我已付出代價

But look how much I gained
但我究竟得到了多少

If I have to, I can face anything
如果有必要,我可以面對一切

I am strong
我很堅強

I am invincible
永遠擊不倒

I am woman
我是女人

Oh, I am woman
噢!我是女人

I am invincible
永遠擊不倒

I am strong

我很堅強

( 心情隨筆心情日記 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=joy520820&aid=5618068