網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
步行穿過哈得遜河
2010/06/15 09:38:17瀏覽344|回應0|推薦4

Walkway Over the Hudson River  

On October 3, 2009 New York Governor David A. Paterson opened the Walkway Over the Hudson State Historic Park as a legacy project of the Hudson Fulton Champlain Quadricentennial. The park provides access to the Hudson River's breathtaking landscape for pedestrians, hikers, joggers, bicyclists, and people with disabilities. The bridge deck stands 212 feet above the river's surface and is 6,678 feet (1.28 miles) long, making it the longest, elevated pedestrian bridge in the world. 

web: http://nysparks.state.ny.us/parks/178/details.aspx


View Larger Map

哈 德 遜 橋 在 普 城 
 
上 了 橋
視 野 頓 開
我 是 遠 處 的 小 船
任 清 波 推 我 向 前
耳 邊 河 風 細 膩
遙 傳 火 車 長 鳴
高 臨 水 面 兩 百 呎
讓 我 們 踏 雲 行 歌
無 拘 無 束 地 走 一 趟
 
這 煤 礦 時 代 鐵 路 英 雄
一 場 大 火 後 停 用
孤 零 零 獨 守 河 心 三  十 五 年
終 於 成 為 世 界 高 架 人行 橋 之 最
英 姿 依 然
伴 著 壯 麗 的 山 脈
通 往 平 靜 的 河 心
飄 飄 然
我 心 亦 隨 河 心 悠 閒
 
因 為 它
你 我 相 見
因 為 它
你 我  又 見 小 城
兜 個 圈 兒
仰 望 天 空
今 天 的 雲 彩
如 波 似 濤
舒 捲 有 序
不 知 下 回 來 時
有 甚 麼 樣 的 雲 彩 相 迎                        

雲 虹 寫 2010 年 6 月 8 日

( 休閒生活旅人手札 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=jcchuang&aid=4130661