網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
停滯?向前?
2006/04/30 18:46:47瀏覽227|回應0|推薦3

這是電影→魔戒二部曲─雙城奇謀裡最後山姆說的一段話,一直讓我很感動(超感人的~害我用掉1/3的衛生紙,誰叫我天生情感豐富呢!)。我們的故事,是否也像它所說的一樣?人的一生,總會碰到許多波折,也許路程比佛羅多及山姆的還要崎嶇!感謝身旁所有鼓勵我的人,你們的話讓我有向前的信念,讓我知道我還是有璀璨的明天,而不是被困在自己編織的網裡...總之,希望大家看完這段話也能有所啟示,這樣我努力找來的資料就有屬於它的價值了!!

從劇本網抓來的→

I know. It's all wrong. By rights we shouldn't even be here. But we are. It's like in the great stories, Mr. Frodo. The ones that really mattered. Full of darkness and danger, they were. And sometimes you didn't want to know the end. Because how could the end be happy? How could the world go back to the way it was when so much bad had happened? But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer. Those were the stories that stayed with you. That meant something, even if you were too small to understand why. But I think, Mr. Frodo, I do understand. I know now. Folk in those stories had lots of chances of turning back, only they didn't. They kept going. Because they were holding on to something.That there's some good in this world, Mr. Frodo... and it's worth fighting for.

翻譯版→

這就像我們聽過的精采故事,
描述偉大的事蹟,
充滿了黑暗和危險,
有時候你不想知道結局,
因為怎麼可能有快樂的結局?

發生了這麼多可怕的事情,
這個世界怎麼可能回到從前?
但是最後陰影總會過去,
就連黑暗也會消失,
嶄新的一天將會來臨,
太陽也會散發出更明亮的光芒,
這才是令人永生難忘有意義的感人故事!
就算你太年輕不明白為什麼,
但是我想我明白了,
我現在明白了,
故事的主角有很多機會放棄,
但是他們並沒有,
他們決定勇往直前,
因為他們抱著一種信念,
這世上一定存在著善良,
值得我們奮戰到底!

不論是哪部電影,相信大家應該都有特別喜愛的句子吧!可不可以和小小不點兒一起分享呢?請踴躍留言喔:)

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=cathy771211&aid=257484