網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《鄧麗君》的『舞伴淚影』
2008/10/03 00:12:17瀏覽2074|回應0|推薦0

每人心目中都有一首金曲,你的金曲又是那一首?

很是奇妙,不知何時何地,曾聽過這首歌,很深刻的記下旋律,每逢音樂響起,身體的細胞便不其然地沉醉著!

近期,在網上找到《鄧麗君主唱》『舞伴淚影』歌詞,細看之下,歌詞真的很細膩,又一次被觸動感情的細胞。  彷彿每一個人都有一個淚影,是那時、那日、那地的那個他呢? 是牽掛、是寛恕、還仍是在埋怨呢? 祝每位記憶中的他 / 她 都是美好的!! 

 

***********************************************************

『舞伴淚影』                                                                            《鄧麗君主唱》

我倆舞步正輕輕      樂聲悠揚又甜蜜

你說你不會忘記      永遠相愛不分離

只恨有人在喚你      你就離去把我棄

我總猜不透你心意  永遠懷念著你

**  想要找尋新伴侶      從此不再想念你

可是以往的情意      依舊縈繞我心裡

你說你永遠愛我       快惚魂牽夢兒繫

願你記住愛的真諦   重回我的懷裡

**重唱

Changing Partners                                                          Song by : Patti Page

We were waltzing together to a dreamy melody

When they called out “Changing Partners”

And you waltzed away from me

Now my arms feel so empty

As I gaze around the floor

And I’ll keep on “Changing Partners”

Till I hold you once more

*  Though we danced for one moment

And too soon we had to part

In that wonderful moment

Something happened to my heart

So I’ll keep “Changing Partners”

Till you’re in my arms and then

Oh, my darling, I’ll never change partners again

****************************************************************** 

 http://tw.youtube.com/watch?v=6DYPFi1Okv0

( 心情隨筆愛戀物語 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇