網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我祝福你
2011/05/29 16:16:24瀏覽250|回應0|推薦1

來自一位民國111111出生的老人的祝福
聖言會會士 劉維和神父(Fr. Joseph Liu, SVD)


我祝福你瞭解我搖擺的步伐,抖動的雙手;
I bless youyou understand my shaky hands and staggering steps.

祝福你懂得了我需拉長了耳朵來捕捉你的話語;
I bless yo
uyou understand my stretching ears trying to hear your words.
 

我祝福你體諒了我眼睛已模糊, 頭腦已遲鈍
I bless youyou accept my distorted eyesight and dull mind.

我祝福你不介意我把湯湯水水潑翻滿地;
I bless youyou don’t mind my clumsiness for spilling a cup of water over you on the floor.

我祝福你笑咪咪的停下來和我聊會兒天;
I bless youyou take time to laugh and chitchat with me.

我祝福你從不給我說:「這故事今天已講了兩遍。」;
I bless youyou’d never say: “I’ve heard this story already twice a day.”

我祝福你知道如何與我追隨美好的過去;
I bless youyou relive my glorious days together with me.

我祝福你讓別人知道,我仍被愛,沒有被孤伶伶的遺棄;
I bless youyou make it known that I am loved, not forsaken.

我祝福你曉得我已沒有背十字架所需的力氣;
I bless youyou accept my frailty in carrying my own cross with patience.

我祝福你在我回老家的途中,用種種方法,使我把日子過得舒服些.
I bless youon my way home, you ceaselessly make my day happy and joyful.

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=Lucy0428&aid=5265869