網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我要尋找 好心情.......
2006/09/14 14:56:18瀏覽741|回應6|推薦80

你(妳)想找回什麼  舊愛還是新歡?

      還是妳(你)心愛的物品.....

     歡迎你來刊登   我們協尋....

      還有   這裡不幫忙找良心.....也不參與政治議題喔....

妳(你)要找尋什麼??來登...尋人(尋物)啟事吧

一個人發呆城市  最新的討論.....(回應歡迎到呆城去)

https://city.udn.com/v1/city/forum/article.jsp?aid=1851741&tpno=0&no=51787&cate_no=0

*******************************

好心情 不知跑哪去了

誰看見 告訴我一聲

好心情本來開開心心的渡假

那裡知道鬧烘烘 亂烘烘  好心情就不見了

誰撿到好心情我愛你

*******************************

你(妳)可還記得齊豫的那首歌 

誰撿到這紙條我愛你  Whoever Finds This, I Love You

內容是說在孤兒院的小女孩..丟出紙條寫著.....

誰撿到這張紙條,我愛你。誰撿到這張紙條,我需要你。我連個講講話的人都沒有,所以誰撿到這張紙條的人,我愛你.

這紙條被一位同樣寂寞的老伯伯撿到...她們成為好友.......度過嚴冬...春天來了老伯伯也走了....


當年的這首歌,讓多少人熱淚盈眶....

http://www.haoting.com/htmusic/27155ht.htm  請自己點進去聽

Whoever Finds This, I Love You

On the quiet street in the city
A little old man walked alone
Shuffing through the autumn afternoon
And the autumn leaves reminded him
Another summer's come and gone
He had a long long midnight ahead waiting for June
The among the leaves near an orphan's home
A piece of paper caught his eyes
And he stood to pick it up with trembling hands
And as he read the childish writing
The old man began to cry
'Cause the words burned inside him like a brand
" 'Whoever finds this , I love you
Whover finds this , I need you
I even got no one to talk to
So , whoever finds this , I love you "
Well , the old man's eyes searched the orphan's home
And came to rest upon a child
With her nose pressed up against the window pane
And the old man knew he'd found a friend at last
So he waved at her and smiled
And they both knew they'd spend the winter
Laughing at the rain
And they did spend the winter laughing at the rain ,
Talking through the fence ,
Exchanging little gifts they've made for each other.
The old man wold carve toys,
And the little girl would draw pictures fo beautiful ladies
And they laughed a lot.
But then one day, on the first of June,
The lttle girl ran to the fence -- the old man wasn't there.
And , somehow she knew he was never coming beck.
So she went back to her lttle room , took a crayon   And wrote :
" 'Whoever finds this , I love you Whover finds this , I need you
I even got no one to talk to So , whoever finds this , I love you "

( 心情隨筆心情日記 )

回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=yulan816&aid=447627

 回應文章


等級:
留言加入好友
到現在我還保留這張專輯
2006/09/24 01:33

我有這張專輯喔!!

不過沒有CD版,

我很愛這首歌,

真的!!

因為曾經有那麼一段故事.........



風城行者
等級:8
留言加入好友
歌曲
2006/09/18 13:05


小禾
等級:8
留言加入好友
說出來 彌補心中的缺憾.....
2006/09/18 09:32
 

人生至此 有許多歡喜悲傷

有曾傷害過的人 有曾對不住的人或物

只想藉著這裡 點到為止的說出來

不管對方是否能接收到

對不起...謝謝你.....我錯了..我想你..... 我愛你.....你在哪裡....??....

PS.這陣子我比較有空可以憂傷悲愁....不用安撫我...

因為秋天用來  SAY SORRY   和   想念   很恰當...

機車鳥人說 我適合寫寫 變態傷痕的咚咚....

*這回應也回應在呆城裡


獅子座的女人 無所不愛
獅子座的女人 無處不在
在每個白天與黑夜

汀零
等級:6
留言加入好友
2006/09/16 23:56
好感人的感覺

小禾
等級:8
留言加入好友
曾想過
2006/09/16 13:31

我是那丟紙條的人

還是撿到紙條的人?

...看遇到誰...因人而異吧....


獅子座的女人 無所不愛
獅子座的女人 無處不在
在每個白天與黑夜


等級:
留言加入好友
我還記得這歌
2006/09/14 17:38

那時還是walkman的時代,戴耳機聽錄音帶的walkman時代。