網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Students’ Review 歷年學生述評 - 3個月讓成都學生說流利英文
2015/10/09 18:25:49瀏覽967|回應2|推薦46

Recommendations - customers’ reviews
Students’ Review 歷年學生述評



2015

Alessandra D*****

Intensive Course, 6 months, Italy

My experience with the teacher Arthur Wong was really good. I started from very beginning level of english and thanks to his way to teach, really professional and addictive, I improved so fast, infact now I'm doing my master degree(in english language) and I don't have problem to understand or doing exams. Then I really recommend this teacher if you want to improve fast and with excellent results.


我跟翁老師的經驗是非常好的。我從一開始非常初階的英語水平,由於他的方式來教,非常專業和令人上癮的開始,我進步得這麼快,事實上現在我在做我的碩士學位(英文課程),我沒有問題理解或做考試。如果你想提高英語速度快,效果極佳,我真的建議這位老師

Ambra M*****

Weekly Practice, 4 months, Italy

La mia esperienza con Arthur è stata davvero utile. Praticando spesso inglese con lui mi ha permesso di ampliare il mio vocabolario e acquisire maggior scioltezza nella lingua. Arthur è stato sempre molto disponibile e versatile: questo mi ha permesso di praticare l'inglese con costanza , parlando di qualsiasi argomento. Grazie ad Arthur sono migliorata molto!


我與Arthur的經驗是非常有幫助。經常練習英語跟他讓我擴大我的詞彙量,並獲得更大的流暢的語言。Arthur總是非常有益的和通用的:這讓我練習英語與堅貞,談論任何話題。由於Arthur已經提高了很多!

2014

Military service, Matsu Command

11 months, LianJian County, FuJian Province, Republic of China

⇨Liang Island Archaeological Conference Translate Official

⇨Paraguay Ally Visiting Trip Translate Official

2013

Joanna K*****

Weekly Practice, 12 months, Poland

(Polish-English Tandem Exchange)

Arthur was my language exchange partner for almost a year. However, we've never actually met – we helped each other on Skype. These online lessons gave me a lot of flexibility, as I could adjust them to my daily schedule. Arthur is a methodic, organized and very patient teacher. He is also very kind and has a great sense of humor. He corrected my mistakes while we were speaking and answered all my questions. What's more, he gave me some basic information about current political affairs, both US and Asian culture and society. The atmosphere in the lessons was relaxed and motivating, I can honestly recommend Arthur as a language teacher to anybody looking for both a professional and understanding teacher.

Arthur是我將近一年的語言交換夥伴。但是,我們從來沒有真正見過面 - 我們在Skype上互相幫助。這些網路課程給了我很大的靈活性,因為我能調整配合我每天的日程安排。Arthur是個有條理,有組織,非常有耐心的老師。他也很善良,並且很有幽默感。在我們的談論中他糾正了我的文法錯誤,並回答了我所有的問題。更重要的是,他給我講時事和政治的一些基本信息,美國和亞洲的文化和社會。課程中的氣氛很放鬆和激勵,我可以誠實地推薦Arthur作為一個語文老師給任何人尋找既專業和理解老師。



Jill C*****

Weekly Practice, 12 months, Italy

102年初我無意間在網路上發現這位才華洋溢的年輕老師,22歲就做大學教授、雲遊四海。每每進一步了解便自嘆白活三十餘載。當年我一方面想工作晉升,一方面又想出國進修,於是我請來翁先生替我加強商業英文。每週末相約小巨蛋邊的伯朗咖啡全程英語談天說地。如今我的理想雙雙達成,回首三年前那段躊躇不前的時光,學習英文是我唯一踏實的片刻。而翁先生在這段時間扮演著優秀的引水人角色,透徹地分析問題,提出解決方案。印象中他主修數學。


In early ’13 I inadvertently discovered this talented young teacher through internet, a 22-year-old university professor traveling around the planet. Every time I learned more about his facts, I felt myself wasted in the last three decades. Back in the time, I wanted to get promotion at work, besides, I felt like studying abroad, so I hired Mr.Wong as my personal tutor for business English teacher. We met at Mr. Brown coffee next to Taipei Arena every weekend, talking on whatsoever in English. Today, both my dreams came true. When I looked back into my faltering period three years ago, learning English was my only moment practical. And during this time Mr. Wong played the excellent role as instructor, thoroughly analyzed my problems and offered doable solutions-- I remember his major is mathematics.


2012

SWJTU - 112 freshmen or sophomores

Double Weekly Practice

Review selection:

黃冬怡(廣東省):我在交大工商管理系念二年級時來了這個外教Arthur。他是我一年半來第一次見到的華裔外教,也是教學最棒的一個,沒有之一。我到學期末才知道他竟然也會說普通話和閩南話,嚇我一跳;倒是學期間使得我的英語口語進步不少。用心良苦,由心感謝!


周宇航(成都市):Arthur的课有别于中国传统教育,生动活泼、精心设计;他教我们如何在Facebook做英语评论、Powerpoint议题简报、5分钟演讲以及学期末的英语辩论;同时他尺度爆表,教尽各种最生活化的字句和用法,还让我们在课堂上看Eurotrip (限制级电影,他坚称我们早已全满18岁了!) 真学了很多課本沒有的口語用法,甚至少许第二文。受益良多,永生难忘! (他通晓六七种语言并且相当流利,是我从来见过最多也最为之震惊的)

交大外語學院院長推薦信Letter of Reference_English teaching in SWJTU.jpg


2011

申曉佳

Intensive Course, 3 months, Beijing

记得是2011年的事情了,来台北念书做交换学生。在北京到台北的飞机上认识Arthur,一来二去熟悉起来,很惊讶一个讲中文这么好的人居然英文更流利,原来他是从小在美国生长。之后在台北的日子,就一直跟随他学习英文。Arthur的人生阅历是精彩到每个人听说都会羡慕的那种,人很风趣,他的教授方法很独特,令我发觉学习英文原来也可以通过多种方式。那段日子过得真的很快,回来之后朋友都很讶异我的英文有进步,那之后我也按照他告诉我的,给自己保持一个语言环境,现在与Arthur还会联络,每每交谈都很愉快,真心感慨上天安排我遇到这样一位良师益友。


Things happened in 2011 when I went to Taipei to study as an exchange student. On the flight from Beijing to Taipei, Arthur, sitting next to me, got more familiar with me after some chat. I was so surprised that such a Chinese speaking guy is even more fluent in English. It was because that he was born and brought up in the United States. In those days in Taipei, I followed him for oral English practice. Arthur's real-life experience was so fascinating that everyone will definitely be envious of. He was very funny as well, and his methods for teaching invented by him were unique and practical, making me realize there are actually to plenties of interesting ways to learn English. Time flew really fast back then. When I come back to Beijing, my friends were surprised at my progress, thinking I had been to US instead, and I followed his way thereafter--creating your own language surroundings. I’m still in contact with Arthur now, always in happy satisfaction and sincerity. Thanks God for letting me meet such a mentor--as a teacher and a friend.



( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=arthur0817&aid=32604443

 回應文章

mate : 國會議員大戰奇觀
等級:8
留言加入好友
2018/05/13 11:10


風樣女子的瘋樣
等級:7
留言加入好友
2015/10/10 10:26
右邊文字看不到
Arthur Wong(arthur0817) 於 2015-10-12 13:26 回覆:
謝謝已作調整修正