網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
【自創詩集小品】unforgettable face 難忘的臉
2021/10/19 14:06:46瀏覽258|回應0|推薦6
【自創詩集小品】unforgettable face 難忘的臉

Photobucket



Through the crowd I am looking for the past


Looking for my unforgettable face


The intoxicating smile still stays
in my heart



The longest night is the deepest miss


I turned around and suddenly found


That is indeed my unforgettable familiar face


But when will the eternal smile reappear


The most beautiful language in memory


The pure smile no longer appears 





穿過人群尋找過去

尋找我難忘的臉

醉人的笑容還留在我心裡

最長的夜是最深的思念

我轉身突然發現

那確實是我難以忘懷的熟悉面孔

但永恆的笑容何時才能重現

記憶中最美的語言

純潔的笑容不再出現 












BY  落葉之秋楓  2021/10/19



☆★~落葉之秋楓udn部落格~★☆
( )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=a2008b11c27&aid=169602183