網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
蘇珊娜 Oh! Susannna
2014/09/30 19:31:55瀏覽1787|回應0|推薦5

蘇珊娜 Oh! Susannna

 

Oh Susa

 

歌曲比較~ ! 蘇珊娜 Oh! Susanna 

 

! 蘇珊娜  Oh! Susanna 是美國知名的民謠作家史帝芬.佛斯特最膾炙人口的民謠之一。其受歡迎的程度,只要提及噢!蘇珊娜就如同代表美國一般。史帝芬.佛斯特其他有名的歌曲還有「美麗的夢仙」、「老黑爵」、「康城賽馬」等曲子。

 

Oh! Susanna 最早是以斑鳩琴演奏的美國著名民謠,活潑輕快的樂聲, 陪伴著早期歐洲移民往美國西部開拓,久而久之這首演奏曲和稻草裡的火機已成為美國最典型的民謠風格了,後來更被世界各國翻譯傳唱,在台灣,更成了陪伴每一個人長大耳熟能詳的歌曲。

 

我最深刻的記憶則是這首音樂跳土風舞時,非要拿小草才肯和男生牽手的狷介,哈哈,總覺得那是多可愛又多純真,教人永遠難忘的童年啊~

 

完整英文歌詞如下,中文翻譯則有太多版本,反正耳熟能詳,你一定知道它在唱什麼,只簡要提供,就不一一細找了~

 

Oh! Susanna

 

I come from Alabama with my banjo on my knee;

I'm goin' to Lou'siana my true love for to see.

It rained all night the day I left,

the weather it was dry;

The sun so hot I froze to death,

Susanna don't you cry.

 

Oh! Susanna, don't you cry for me;

I come from Alabama,

with my banjo on my knee.

 

I had a dream the other night,

When everything was still;

I thought I saw Susanna dear,

A-coming down the hill.

The buckwheat cake was in her mouth,

The tear was in her eye,

Said I, I'm coming from the south,

Susanna don't you cry.

 

Oh! Susanna, don't you cry for me;

I come from Alabama,

with my banjo on my knee.

 

I soon will be in New Orleans,

And then I'll look all 'round,

And when I find Susanna,

I'll fall upon the ground.

But if I do not find her,

This darkey'll surely die,

And when I'm dead and buried,

Susanna don't you cry.

 

Oh! Susanna, don't you cry for me;

I come from Alabama,

with my banjo on my knee.

………………………………………………

出處: 歌曲比較~ ! 蘇珊娜 Oh! Susanna - 音樂故事 - udn城市 https://city.udn.com/54820/2209747#ixzz3EmmR44ea

………………………………………………

請問有誰知道英文歌曲OhSusana (哦,蘇珊娜)的歌詞中文翻譯是什麽?

參考答案:

  噢!蘇珊娜- 歌詞

  我來自阿拉巴馬,帶著心愛的五弦琴;

  要趕到路易斯安那,爲了尋找我愛人。

  晚上大雨下不停,但我出發那天天還幹,

  烈日當空,我心卻冰冷。

  蘇珊娜,別哭泣,噢,蘇珊娜,你別爲我哭泣,

  我來自阿拉巴馬,還帶著心愛的五弦琴。

  昨晚更深人靜,我沈睡入夢鄉,

  在夢中見蘇珊娜漫步下山來相迎。

  她嘴裏吃著喬麥餅,但眼淚晶瑩,

  我離開故鄉來找你,

  蘇珊娜,別哭泣,噢,蘇珊娜,你別爲我哭泣,

  我來自阿拉巴馬,還帶著心愛的五弦琴。

  我馬上要去新奧爾良到四處去尋訪,

  當我找到蘇珊娜,我願跪倒在她身旁。

  倘若不幸我要失望只有把命喪,

  黃土長埋我也心甘願。

  蘇珊娜,別哭泣,噢,蘇珊娜,你別爲我哭泣,

  我來自阿拉巴馬,還帶著心愛的五弦琴

  參考資料:http://zhidao.baidu.com/question/1832300.html (王朝網路 wangchao.net.cn)

………………………………………………

發佈日期:2012614

 

Well I come from Alabama

With my banjo on my knee

And I'm going to Louisiana

My true love for to see

 

Oh it rained all night the day I left

The weather was bone dry

The sun so hot I froze to death

Susanna, don't you cry

 

Chorus

Oh, Susanna! Oh, don't you cry for me

For I come from Alabama

With my banjo on my knee

 

Oh I had a dream the other night

When everything was still

And I thought I saw Susanna come

A-walking down the hill

 

The red, red rose was in her hand

The tear was in her eye

I said, "I come from Alabama

Susanna, don't you cry"

………………………………………………

Oh Susanna

 

http://www.youtube.com/watch?v=KuXflGyzarE

 

………………………………………………

http://www.youtube.com/watch?v=917Ept-tWdk

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=surpanp&aid=17723850