網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
雙語詩〈乾旱季節〉及〈有一句話〉
2022/08/05 03:53:36瀏覽563|回應0|推薦10
雙語詩〈乾旱季節〉及〈有一句話〉刊登於《诗梦枫桦》(第56期,2022.8)

〈有一句話〉
有一句話
想對花說
卻遲遲沒有出口
在我窗前
她用盛開的生命
為我帶來春天
今天早晨
感激溫潤的我
終於鼓足勇氣
對含露脈脈的她說
妳真......
斜側裡卻閃出一把利剪
把她同我的話
一齊攔腰剪斷

WORDS NOT SAID

there was something
I wanted to tell the flower
blooming before my window
she brought me spring
this morning
full of warm gratitude
I finally gathered up courage
and began
"you sure are ..."
when suddenly a pair of scissors
sticking out from nowhere
snipped both my words
( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=marrfei&aid=176384458