網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
2011.7.23 我自殺了;2011.7.23 I committed suicide;;詞旋曲律 陸
2011/08/06 18:38:39瀏覽177|回應1|推薦2
on Monday, 01 August 2011 at 01:13

Prologue

楔子

This night

這一夜

Was also my already passing away mother's birthday

也是我已過世媽咪的生日

Since after I am sick…

自從我患病之後

Throughout every night in dream

始終每晚在夢中

Can only see the appearance which she sobs

只能看見她哭泣的模樣

When I awaken

當我驚醒時

I am hoping

我多麼冀望著

All these are not real

這一切都不是真實




Prologue


楔子

I used the whisky and the grape wine have swallowed two several sleeping pills

我用威士忌與葡萄酒吞了二十幾顆安眠藥

Has taken a knife

拿了把刀

Lies down in the floor

躺在地板

A knife jabs into the heart

一刀刺進心臟

When I felt that has a strength

當我感覺有股力量

Knife toward external bracing

將刀子往外拉

That moment I see

那一刻我看見

Mother's appearance

媽咪的模樣

No longer is sobbing

不再哭泣著

But



Also has not smiled

也沒有微笑

Draws out the knife

拔出刀子

The blood has splashed place

血濺了一地

I treat in the room

我待在房間

Has treated for four days

待了四天


Prologue


楔子


Does not stop along with the blood toward the outflow

隨著血液不停地往外流

Bed quilt

棉被

Bedspread

床單

Clothes

衣服

Moistened has filled my blood

沾滿了我的血

That share to mother's in fault feeling

那份對媽咪的內咎感

Has weakened the trifle

減弱了些許


Prologue


楔子

7.29 day and nights

7.29日 夜

I have been fed in Taoyuan after the country sensitive abundant hospital

我被送進了 桃園市 經國 敏盛醫院

Surgical department intensive care unit

外科加護病房

In intensive care unit

在加護病房中

My innermost feelings especially tranquil

我的內心格外地平靜

Because I knew

因為我知道

These blood do not have the white print

這些血液沒有白流

Treats as regarding the mother in the fault one kind makes reparations

就當作對於媽咪內咎的一種贖罪


Prologue


楔子

Intensive care unit two days

加護病房的兩天

I thought that I will arrive at other world

我以為我會到另外一個世界

The knife is left over less than one centimeter from the heart

刀子距離心臟剩下不到一公分





Just left the hospital

剛出院

Tomorrow must return to the hospital

明天還要回醫院

Kiss and Good night sweet day

吻 晚安了

My friends

朋友們


I said:

我說:

I’m find

我 很好


楔子

Prologue


ps:

Daddy who worried for me said:Sorry

為我擔心的爸爸說聲 對不起

The little sweet mother who worried for me said:Sorry

為我擔心的小媽說聲 對不起

為我勇敢著的甜美妹妹 琳妲 說聲 謝謝妳

Miss Linda, who she is brave and she is my little sweet sister for me said:Thank you very much
( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=luochingwen&aid=5509834

 回應文章

牧羊女--黑笛
等級:8
留言加入好友
你是一位勇者
2011/08/07 17:44

天堂的智慧樹

不在上帝的手裡

在我們體細胞裡

心中有愛最美

你真是我的兄弟

我死過6次

不是我要自殺

不是車禍就是不曉得池塘這麼深 不會游泳就跳下去


桑榆(luochingwen) 於 2011-08-10 02:45 回覆:
Dear 老爹

死亡是一種美

前提要與深愛著自己的靈魂伴侶一同死去

因為真愛是

彼此相似地靈魂部分互相重疊著

詞人 清照 丈夫過逝去之後

她終其一生 思念丈夫 哀悽地寫詞思念丈夫

這不是我的真愛

倘若愛著對方 定會隨著對方而去

因此

李清照 不勇敢面對死亡

更不深愛著她的丈夫

這是我所詮釋之清照

現在我的靈魂伴侶

為我自殺過

一位男子

邂逅一位女子 肯為自己而死

這是多麼美的事



我的家人們認為極端與可怕

愛自己;這想法是正確的

但反駁著自己

愛自己;倘若深愛著自己的人肯為自己而死

癡情女子 世間少有

殉情是一種美

我是對愛情 非常極端的男子

愛上了;也被深愛著

寧可放棄全世界;也要擁有著愛情

愛情在我人生之中

太重要於親情

我是愛情至上的男子

況且

現任女友 凡事以我為中心

被寵愛著 溺愛著

何嘗不是一種幸福

我的親人們

老一輩想法

我無法茍同


歎與親情相處之無奈

喜戀人瞭解我真正的內心

歎親人之間 自從我生母早逝之後 我不知道什麼是親情

喜愛情可讓我明白親情

歎我無法與家人說出我的感受

喜面對戀愛我可以毫無保留表達我的內心所有感受

歎我不該隨著生母而去

喜被戀人寵愛著的我得到幸福

四歎四喜;我是浪漫主義者

愛情至上的我

擁有愛情的我

我的人生 只需要愛情

友情 親情 種種情愫

我寧可只為愛情而活

這是我身為哲學作家的堅持

自負是我的傲氣

才華是我的天賦

外貌是我的驕傲

喜愛猜人心是我的天份

有位網友說我只是會念書的人:我鄙視著那位網友

為何

書 並不是念;而是讀

那位網友的文藻 我看了

毫無靈魂

更無道理

偽文人



我的自負

讓所有女人欣賞著

因為我的IQ指數

臉書在NASA工作的朋友 替我測驗過

超過200

因此我更自負

謙虛是中華文化的弱勢

西方國家之強盛

就是他們不懂得謙虛

又有網友問我說:為何人與人要有心機?

我回道:灑著糖果;踩著別人的屍體往上爬;這才是人性

猜心是一種才華

放空是一種愚蠢

我時時刻刻分秒都在思考著

中華文化之放空是因為華文對自己毫無自信


桑榆 書