網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
《電影音樂》把愛找回來-Something Inside / Jonathan Rhys Meyers
2008/07/15 11:03:21瀏覽3454|回應0|推薦11
Jonathan Rhys Meyers-August Rush Something Inside (+lyrics)
1
 
 
Somewhere inside
曲:Woody Pak  詞:Brian Yorkey
1
Somewhere inside me is the spark of inspiration
在我的心靈角落有一點靈感之光
Somewhere inside me, though I hope it hasn't died
在我心靈角落,我的希望尚未滅亡
I go searching for a sign
我會找尋一個指引
For a dream I might call mine
為一個我自己的夢想
But I only find a heart too hurt to hide
但是我只找到一個受傷且不能躲藏的心
Though that heart beats even so
經由這顆心的跳動
Somewhere inside
在心靈某一角

Somewhere inside me wonders where am I to go now
在心靈角落懷疑著我現在該往何方
Somewhere inside me says the world is just too wide
在心靈角落說著這個世界太過寬廣
I could run from all I fear
我可以逃避所有的恐懼
But I'd only end up here
但是我只能到此而已
All alone again, and lost, my dreams denied
再次孤獨,迷失,否定夢想
Searching for that single sign
尋找那單獨的指引
Somewhere inside
在心靈某一角

But something deep inside me says go on
但我的內心要我繼續下去
That I'll find my own direction
因為我將找到自己的方向
And mark a new connection
與世界重新連線
Once my fears is finally gone
而我的恐懼也將消失

Yes and something deep inside me keeps believing
是的!我的內心讓我深信
That this life is mine to live
要為自己而活
That with all that I've been given I have even more to give
我被賦予許多但是有更多可以給予
More life to live
許多讓我存活的生命力

Somewhere inside me I can hear that heart is beating
在心靈角落我可以聽到心跳聲
Somewhere inside I know that I can walk with pride
在心靈角落我知道我可以自信地走著
And the spark of inspiration
是那一點靈光靈感
And that feeling of creation
是那創作力的感動
Can bring to life a dream that never died
帶給生命不滅的夢想
Now that something moves me so
有東西支持我
Now that something starts to grow
有東西讓我開始成長
Now that something's taken hold that won't let go
有東西持續著我讓我不放棄
Somewhere inside
在心靈角落
 
歌詞來源:
--------------------------------------------------------------------
這張原聲帶相當不錯,古典混合流行的手法,令人印象深刻。Something Inside 一開始的大提琴演奏就是艾爾加的E小調大提琴協奏曲,作品八五──第一樂章:慢板,曾經也用於電影《無情荒地有情天》。
( 休閒生活影視戲劇 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=dream11124&aid=2017421