網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Let Me Reset Myself Every Day
2019/06/13 18:46:13瀏覽2083|回應1|推薦142

「不能死亡罩頂,才想到此生多少心願未了」

週二溪頭大雨,躲在簡餐店與人聊天,對方劈頭就衝著我,說了這麼 一句話。

她兩週前摔跤,跌傷右膝髕骨,拄著拐杖,轉述朋友line來「葉金川癌後生活」。

原本我就平生無大志,迄今固然仍有諸多缺憾,卻不是我個人努力可以達成的。

我的人生,堪比這雜草中天生天養的繡球花;雖然稱不上璀璨,多少總在綻放著生命力。

我對我自己負責:每天張開眼睛的第一件事,就是讓自己腳踏實地;該張羅的張羅,該歛神時歛神。

我原本來自村野,頂多是這星星般「七里香」中的一朵。

好歹大學畢業後,達成了自小的志願;就業沒有幾年,也陸續達成了父母與社會的期望。

成就談不上,酸甜苦辣的回憶倒有好幾籮筐;往前看雖然比往後望更短,掌握當下好好活每一分鐘,好像明天就是明日路邊小黃花。

  願我明天醒來不再只腳踏實地,I still have my own dreams. Just came back, tired and dizzy. With only 4-hour sleep last night, why only dizzy but not sleepy at all? My daugher bought her dream flat.The flat is really too expensive from my point of view. Only two small rooms, and a bigger room for you to design a kitchen, a dinning room, and a living room. The surroundings are good, facilitative and convenient. There still is a long long way to go to make the flat a soothy place to stay. Really envy her optimism. She complained about his email which showed less support but more blame and correcting. I know he is just like me. That is why he often lives a taugh life and only has fun on unrealistic things like numbers.I cant say who is right or better.  I said she was brave to make the decision, and actually the processure of negotiation proved that she is brave and determined, yet I still thougt she decided too easily and too early. On the other hand, she will never own a flat if she follows my suit.

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=teachershen&aid=127428281

 回應文章

天涯孤鴻···花窗
等級:8
留言加入好友
2019/06/15 23:13

純樸的文字純樸的心,感覺認識妳一直都是。

我就不知道自己是什麼花了?反正不是起眼的那一朵。

將近凋零的年紀,已經不敢有太多心願,告訴自己沒啥遺憾,本胸無大志,繼續營業,活著就不打烊,該做的繼續做,該付的賬單不少半分。誰理你

the flying kite(teachershen) 於 2019-06-16 10:58 回覆:

我的心願歸根究柢, 其實只有一個, 很傳統而且極單純,可惜就是不是個人做任何努力可以達到的。如今只有每天reset myslf, 盡力自得其樂。

謝謝孤鴻,妳我堪稱「靈犀相通」。