網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
2 GOOD SONGS OF WANG LEE HOM (關於王力宏唱過的2首好聽英文歌)
2012/06/03 15:16:36瀏覽687|回應0|推薦45

I.

THE WATER IS WIDE---WANG LEE HOM

水是如此艱深---王力宏翻唱

THE WATER IS WIDE

水是如此艱深

I CAN'T CROSS OVER

我無法穿越

AND NEITHER HAVE I WINGS TO FLY

並且我也沒有翅膀可以飛翔

BUILD ME A BOAT I CAN CARRY TWO

為我造一艘船, 我可以負擔兩個

AND BOTH SHALL ROW

便是那雙槳

MY LOVE AND I 

我的愛和我

THERE IS A SHIP

有一艘小船

AND SHE SAILS THE SEA

她漂游過那海

SHE'S LOADED DEEP AS DEEP CAN BE

她負載的很深如此深不可測

BUT NOT SO DEEP AS THE LOVE I'M IN

但卻沒有如我愛的程度那麼深

I KNOW NOT HOW

我不知道該如何

I SINK OR SWIM

我沈溺或游開

OH LOVE IS HANDSOME

哦  愛是美善

AND LOVE IS KIND

愛是仁慈

AND LOVE IS A FLOWER WHEN FIRST IS NEW

並且愛是新鮮花朵當初戀之時

BUT LOVE GROWS OLD AND WAX IS COLD

可是愛會變陳舊並且那層蠟是冷冰冰地

AND FADES AWAY

它流逝

LIKE MORNING DEW

如清晨的露珠

WANG XIAO XIAO  2012.05.28.

II.

LAST NIGHT---WANG LEE HOM

昨夜---王力宏/詞曲/主唱   WOODEN BOOKENDS' ALBUM(為籌募中學圖書館基金)

LAST NIGHT I WATCHED YOU SLEEP AS YOU LAY THERE

昨夜我看著你睡著, 當你躺在那邊時

I DROPPED DOWN TO MY KNEES AND SAID A PRAYER

我將我的雙膝彎下並且為你禱告

I LEANED OVER SOFTLY TO KISS YOUR BEAUTIFUL FACE

我輕輕的彎下身去親吻你美麗的臉龐

BUT I COULD NOT CROSS THE OCEAN OF YOUR GRACE

但我卻無法跨越因你優美仁慈的海洋

THE MOONLIGHT HELD YOU ALOFT A PICTURE OF PEACE

那月光使你在一幅和平的景像之上

THE ONLY SOUND WAS THE SOFT BREEZE FROM THE EAST

唯一的聲音就是那從東邊而來輕柔的微風

MY HEART BEAT DOWN IN MY CHEST

我的心跳在我的胸膛之下

TO THE RHYTHM OF YOUR GENTLE BREATH

是因著你溫柔的呼吸節奏

AND THE WHOLE WORLD CALMED DOWN

並且整個世界寧靜下來

FOR THIS MOMENT OF REST

只為這個休憩的片刻

NOW I'M...I'M STANDING ABOVE YOU TRYING SO HARD NOT

TO TELL YOU I LOVE YOU

可我現在站立在你之上, 如此困難的去試著不去告訴你我愛你

AND ALL THAT I WANT IN THIS WORLD IS YOU

但我所想要的在這世界上就是你呀

IF YOU'D ONLY WAKE UP

如果你能夠清醒過來

YOU KNOW IT WAS TRUE

你便會知道那是真的

OH BABY I LOVE YOU CAN BE SO HARD TO SAY

哦~寶貝啊, 我愛你這三個字也可能很難去講出來

ESPECIALLY WHEN IT'S MEANT IN THIS STRONG A WAY

特別是當它意指在這麼強的一個方式

BUT AT THIS MOMENT WHILE YOU LIE ASLEEP

但在此刻當你躺下睡著

I AM SUDDENLY FREE

我便突然自由了

AND MY TREMBLING ARMS REACH OUT FOR YOU

當我顫抖的雙手向著你伸出來

AS IF YOU COULD SEE

好像你能看得見

NOW I'M...I'M STANDING ABOVE YOU TRYING SO HARD NOT TO TELL YOU I LOVE YOU 

可我現在站立在你之上, 如此困難的去試著不去告訴你我愛你

AND ALL THAT I WANT IN THIS WORLD IS YOU

可是在這世界上我最想要的就是你呀

IF YOU'D ONLY WAKE UP YOU'D KNOW IT WAS TRUE

只要你能醒過來, 你就會知道那是真的

IF YOU'D ONLY WAKE UP YOU'D KNOW IT WAS TRUE

只要你能醒過來, 你就會知道那是真的




Wang Xiao Xiao 2012.06.03.

野人現曝, 請多包涵

引用文章The water is wide---(王力宏) 上映中!!!

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=sonywisdom&aid=6513173