網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
告白
2011/03/07 09:49:17瀏覽479|回應2|推薦12

有好多複雜的思緒 卻只有一顆簡單的心 無法招架

有好多突如其來的發生 卻只有一顆紊亂腦袋 無法運作

星期天 昏睡了一整天 試著 回想起這陣子的一切切

突然發現 我雖然很努力的學習放心將自己毫不保留的交出去

但我似乎更需要屬於自己的空間 時間

突然驚覺  我雖然很努力的學習說不 拒絕我不想接受的要求

但我似乎無法面對任何人的示弱的苦苦哀求 再三請託

前些日子 我突然了解 為什麼 關心我的人 總要提醒我~~對自己好一點 好好愛自己

因為不知道從什麼時候開始 我的著眼處以及著手點 都是別人 深怕委屈別人

將自己無限縮小的我 看不到自己的我 眼中只有別人 沒有自己

寧願苦自己 寧願自己承受

當生命中出現了一個人願意和我一起面對 承受時 我開始猶豫了

突然發現 婚姻的關係 並不是我 目前的我能面對處理的

我不禁問我自己 究竟什麼關係是我想要的

也許 沒有承諾 卻甘願付出

也許 沒有約束 卻情願相守

也許 沒有包袱 卻寧願負責

也許 沒有證書  卻仍能天長地久

即使他一直希望我倆能結婚 共組一個甜蜜的家

但 我總覺得時機未到 我還沒準備好 我還不想婚

是啊 即使我36歲了 能遇到非我莫娶的人已微乎其微

但 是不是 我也能心安理得的找到非他不嫁的對象

依稀記得 面對選擇

先用感性的心體會感受要不要 

再用理智的腦思慮要多少要多深要多久

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=4952698

 回應文章

Lola
No boubltly love
2011/10/19 16:36

Dear Helen

Don't be doublt when the love is coming.  At least you have a try for both of you-oppournity.  Lost nothing but experience for love.  Your mother looks for you alway.  I hope to see you fall in love with no doubltly.

Lola

Happiness(s222460428) 於 2011-11-10 16:58 回覆:

Dear Lola,

Thanks for your words of blessings. I also believe that she is with me and gives me the confidence and courage to experience LOVE bravely without doubts but with smiles.

However, I always wonder whether I should fall for love or fall in love........ hahaha!!

Helen


子建
等級:8
留言加入好友
two lessons
2011/03/08 13:28

1. Learn to take care of your own needs first; then you will have the will and energy to help others.

2. Learn to say "no", using the "broken record" method -- when there are requests you don't feel like fulfilling, don't give any reasons or excuses; simply say, "I am sorry, but I don't think I can do it". If others persist by asking you why, just give the same answer, again and again.  

Happiness(s222460428) 於 2011-03-10 00:01 回覆:
Thanks for your useful lessons. I will put them into practice in my daily life.