網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Dear BR As you wish.......
2010/04/08 09:16:22瀏覽796|回應3|推薦11

引用文章明信片的祝福五十份

 

The power of love (愛的力量)

詞轉自 http://hope7.myweb.hinet.net/lovesongs.htm

The whispers in the morning of lovers sleeping tight
清晨中沉睡的戀人發出的呢喃

Are rolling by like thunder now
如雷聲般呼嘯而過
As I look in your eyes
我望著你的雙眼
I hold on to your body
擁抱著你的身軀
And feel each move you make
感覺你的每個動作
Your voice is warm and tender
你的聲音溫暖而柔和
A love that I could not forsake
是我不能放棄的愛

Cause I'm your lady and you are my man
因為我是你的女人,你是我的男人

Whenever you reach for me
當你有求於我
I'll do all that I can
我一定全力以赴

Lost is how I'm feeling, lying in your arms
躺在你懷裡,我感到失落

When the world outside is too much to take
當外面的世界太沉重
Then all ends when I'm with you
和你在一起,煩惱盡拋
Even though there maybe times it seems I'm far away
即使有時候我彷彿身在遠方
But never wonder where I am
但我從不疑惑自己所在
Cause I am always by your side
因為我永遠在你身旁

We're heading for something,
我們正朝著不曾經歷的事、

Somewhere I've never been
不曾去過的地方前進
Sometimes I am frightened
有時我很害怕
But I'm ready to learn about the power of love
但我已準備學習愛的力量
The sound of your heart beating made it clear suddenly
你的心跳聲,剎那間使它更明確
The feeling that I can't go on is light-years away 
我那無法持續的情感在好幾光年以外

Yesterday once more   Carpenters
昨日重現   木匠兄妹合唱團



歌詞轉自
http://www.wretch.cc/blog/chingyu4/16733511

When I was young
當我年輕時
I'd listen to the radio
我常聽著收音機
Waiting for my favorite songs
等待我最喜愛的歌曲
When they played I'd sing along
播出時就跟著哼哼唱唱
It made me smile
那總是使我面露微笑

Those were such happy times
那真是一段快樂的時光
And not so long ago
就在不久以前
How I wondered where they'd gone
我很想知道它們到哪裡去了
But they're back again
但它們終究回來了
Just like a long lost friend
像個失去聯絡很久的朋友
All the songs I loved so well
每一首歌都是我的最愛

Every sha-la-la-la
每一句Sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o
每一句Wo-o-wo-o
Still shines
依然動人
Every shing-a-ling-a-ling
每一句shing-a-ling-a-ling
That they're starting to sing
它們就是這麼開始唱的
So fine
真是美極了……
When they get to the part where he's breaking her heart
當唱到他傷了她的心那一段
It can really make me cry
真的會使我傷心落淚
Just like before
就像從前一樣
It's yesterday once more
彷彿昨日重現

Looking back on how it was in years gone by
回顧歲月的流逝
And the good times that I had
以及我擁有的美好時光
Makes today seem rather sad
相較之下,如今多麼可悲
So much has changed
物事已非
It was songs of love that I would sing to then
那是我當時唱的情歌
And I'd memorize each word
我還記得每一句歌詞
Those old melodies
那些古老的旋律
Still sound so good to me
聽起來依然甜美
As they melt the years away
把歲月都融化了

All my best memories
我最美好的回憶
Come back clearly to me
歷歷如繪的回到我面前
Some can even make me cry
有些甚至會使我哭泣
Just like before
就像從前一樣
It's yesterday once more
彷彿昨日重現.

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=3923765

 回應文章


等級:
留言加入好友
小妹~你弄哭我了(搞笑一下~沖淡一下氣氛)
2010/05/11 03:43

今天~

你老姐吵著要看你的部落格..

只好搜尋"好久沒用之我的短命部落格(2007~現在才寫了兩篇搞笑文章)"...

從中連結到妳的部落~.....才發現妳已經寫了好多好多..........

看沒兩頁~你老姐又回去看她的CSI了...留下姐夫我一人~~獨自欣賞~

本想找看看~你有沒有擅自刊登我的"俊俏肖像"..打算利用"個資法"好好的敲你一頓~~~

剛開始一切平安......沒想到.....後來.....竟被妳害了~~~

大概讀了所有DEAR BR-365.(英文的部份.我自動跳過)...讀到凌晨兩點多!!!!!

很久沒有文字鐵鎚可以那麼打進我的心了~痛.痛.痛!!!

~~汗水不知道怎麼了.竟然從眼鏡裡滴出來....

你承受了那麼多~身為親人無法發覺

--反而要靠網友貼心的安慰...

請原諒姊夫的自私..

請原諒姊夫為了保護姊姊不要再陷入"DEAR BR無限最後一次的泥沼"所做的任何事..包含:(連區區三千都不肯借給當初身在看守所的BR..灌輸一日吸毒~終身吸毒的觀念給你姊姊..不准去看所看BR.....................等等)..

甚至多次建議妳們賣掉老房子..搬離"惡魔"(很抱歉~我用了這個字眼)..

有時我還跟老丈人耍脾氣.嫌他煮的菜.過年打麻將贏他的錢讓他不高興..

我以為岳母走了~BR也進去了....事情就應該結束了~

前一陣子~我甚至要介紹我的同學給孫X.讓小馨有個新爸爸..就可以做ENDing了..(已經跟孫提過.後來我同學他媽反對.就沒有見面~就不了了之--ps:這件事千萬不要給老丈人知道~會說我吃裏扒外)

讓妳獨自承擔一切~真是我意料未及~表面上完全看不出來--你永遠笑臉迎人.永遠有新花招讓大家開心...

唉~親情的牽絆...人的性格為什麼不能像數學一樣.(BR+你)/2=2個正常的凡人..你偷一半BR的自私來用.送一半責任給他~不就好了...

惡魔跟天使怎麼都生在你家.BR是惡魔~妳是天使..

而妳姊高興的時候是天使~生氣的時候比惡魔還可怕~~(搞笑沖淡一下氣氛..免得汗又滴到鍵盤上)

希望跟奇蹟總是給認為有希望跟奇蹟的人..大家一起祈禱~祈禱BR能真心改過.遠離不該碰的東西~不再"最後一次".重新拾起做人的責任.讓家再次圓滿...

約個時間~我們大家去監所看他吧!

                                                                                           願意一起協助BR回家的姊夫




等級:
留言加入好友
Thank you
2010/04/09 21:36

Thank you for sharing the lyrics.

I like to sing the two songs, too.


Happiness(s222460428) 於 2010-04-09 22:43 回覆:

My pleasure. Nice to know we have the same taste.


趙路得
等級:8
留言加入好友
小馨原來是妳哥哥的孩子
2010/04/09 19:27

小馨和正芳的字畫

都很可愛喔

也謝謝妳對我所有文章的閱讀

Happiness(s222460428) 於 2010-04-09 22:44 回覆:

It is my pleasure to learn how to write better and have different perspectives from your blog.

Thanks for the compliments!! Haha, if there are any postcards you like, don't hesitate to let me know. I will mail it ( them) to you. Haha, let happiness find you..

Good luck and have a pleasant weekend.

Helen