網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
月岀月沒~素月 是月
2009/11/14 16:17:26瀏覽639|回應4|推薦26

引用文章望月

明月如鉤
往事如昨
昂首望皓月
低頭憶明眸
深深思念如晚秋落葉片片
葉落片片 滿地遍遍
閃閃淚光如深秋星辰點點
思念絲絲 滿懷盈盈
不為昨日 往昔 強說愁
只為今日 感懷 暢真情
一生伴我
只有思與念
一生隨我
只有景與己
思緒 失序
相思 響起
往事悠悠揚揚
心事沸沸騰騰
不願剪 不能斷
寧願亂 情願雜
期盼月岀月沒
期待夢裡有您慈愛的笑容
冀盼夢裡有您關愛的叮嚀
等待夢裡有您溫暖的牽手

註:媽媽的的小名是『素月』

 

(中文:節錄『有一天』;英文:我『翻的唷)

曾經,我輕吻著你每根小指頭

One day I counted your fingers and kissed each one

曾經,在某個清朗的冬日,我把你高高舉起,看著雪花飄落在你紅潤的小臉

One day on a sunny winter day, I lifted you up high and watched snowflakes melt on your baby skin

曾經,你的小手緊抓著我,,一同穿越都市的車水馬龍

One day we crossed the crowded street in the city as your little hand grasped mine tightly

曾經,你是我的小寶寶;現在你是我的大寶貝

Then, you were my baby, and now you are my child

有時,望著沉睡的你,我也跟著夢想.........

Sometimes when you sleep, I watch you sleep and I dream, too.

有一天,你會潛入冷冽清澈的湖

Someday, you will slip into a cold and limpid lake

走進一座蓊鬱的森林

Walk into a luxuriant and fragrant forest

初見新奇,眼中滿是光采

Encountering the novelty for the first time, the eyes will be full of sparkles

有一天,你會為了心中的渴求,像團火球似的瘋狂追逐

Someday, you will act like a passionate fireball for chasing after your desires in the heart

有一天,你會發現自己竟然盪得比自己想像的還高

Someday you will swing high, higher than you ever dared to swing

有一天,你會因為突如其來的壞消息,感覺自己被深深的哀傷包圍

Someday, you will have the feeling that you yourself are surrounded by the deep sadness because of the unexpectedly bad news.

有一天,你會站在風中淺唱,期盼風兒把你的心聲帶向遠方

Someday, you will stand in the wind and sing softly with the expectation that the wind will bring your heartfelt wishes to the distant place

有一天,我會倚在門邊,望著你向我揮手道別,消失在我眼前

Someday I will stand on this porch and watch your arms waving to me until I no longer see you

有一天,你會心想:為什麼以前覺得好大的地方,現在看起來這麼小

Someday, you think knowingly why those places used to be so large before look so small now.

有一天,你會發覺,自己堅強的雙臂也有著一個小小的負擔

Someday, you will discover the fact that your own strong arms have had a small burden, too. 

有一天,我會看見你坐在床沿,梳理孩子柔細的髮絲

Someday I will watch you brushing your child's soft hair

有一天,很久很久以後的一天,你的頭髮也會在太陽底下閃著銀光

Someday, a long time from now, your own hair will glow silver in the sun.

當那天到來時候,親愛的,你會想念我

And when that day comes, love, you will remember me

作者  /  愛莉森.麥基 McGhee, Alison

譯者  /  王慧雲

繪者  /  彼得.雷諾茲 (Reynolds, Peter H.)

出版社 / 天下雜誌股份有限公司

出版日期 / 2008/05/01

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=3496545

 回應文章

小帥哥~女人可以這樣過日子
等級:8
留言加入好友
這麼會翻
2009/11/16 08:13

還說亂翻的 我都還不會翻

會傷我帥帥幼弱的心啦!


當您面對陽光的時候,陰影自然就在您的身後了!

joycelinlin愷悅
等級:8
留言加入好友
望見月亮想起媽媽的臉
2009/11/15 17:09

媽媽長得美,心美,小名也美。

( 笫一段不算引文吧!?)


子建
等級:8
留言加入好友
mother's love
2009/11/15 08:17
You've moved me to tears, Helen!
Happiness(s222460428) 於 2009-11-15 08:23 回覆:

閃閃淚光如深秋星辰點點
思念絲絲 滿懷盈盈
不為昨日 往昔 強說愁
只為今日 感懷 暢真情
一生伴我
只有思與念
一生隨我
只有景與己

Sorry but thank you for your sincere message.

Have a great Sunday.

Helen


王明
等級:8
留言加入好友
母親的愛
2009/11/14 22:46
寫得真好
也讓我想到去逝多年的母親
我相信她一直在天上庇佑著我
那是最珍貴的親情
永遠令人懷念
Happiness(s222460428) 於 2009-11-15 08:32 回覆:

最珍貴的親情 永遠令人懷念

最寶貝的真情 永遠令人感念

最真摯的友情 永遠令人惦念