網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
我的相親記事
2008/05/08 00:28:39瀏覽792|回應4|推薦10

我的相親記事

記得在去年七夕情人節時第一次參加了單身派對

雖沒找到真愛

但我去學習到寶貴的一課

~~~我在兩性關係上是被動的 也是退縮的

而能吸引我的人

不在於出色的外在優勢

而在於我是否有受尊重的感覺

上週六在朋友夫婦的介紹下認識了一位好人

雖然在飽餐一頓的同時 卻和他很少有雙向的交流

我只知道他有正當職業 他看起來脾氣很好 似乎很細心 是基督教徒

似乎是個盡責機械或電子技師(會熬夜至凌晨兩點畫設計圖)

但是 

也許頻率不對

哈哈

兩個小時的飯局 卻相互交流的時間不多

老實說我沒有遇到愛 因為我知道他不是我心目中的理想對象

但我看到了希望

老實說要在短時間認識一個人是不可能的事

但我發現能吸引我的人是~~

健談的  願意主動提問的人

對我有興趣 想更瞭解我的人

能打開我的心鎖 打開我的話匣子的人

願意聆聽且面帶微笑的人  總能讓互動心曠神怡

自然大方且興趣廣泛的人 總能讓互動更知性感性

我也在乎我們的生活觀 金錢觀  事業觀  親情家庭觀 等價值觀

是否相互體諒尊重

我相信內在修為 正向積極的價值觀 生活理念則是決定能否契合的必要條件

也許沒有遇到我心目中的超人

但我學到了幸福的一課

追求美的人事物是人的本能

崇尚好的人事物是人的天性

培養自己成為美好良善快樂的人則是一輩子幸福的功課

讓自己無 入而不自得的隨性自在就是幸福

我相信 適合的人

一定會在適合的時機

以適合的方式姿態 

在適當地方出現

而我只需要打開心房 張開手臂 面帶微笑的迎接

當幸福來敲門

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=1848395

 回應文章


等級:
留言加入好友
that"s right
2008/09/21 13:52

讓自己無 入而不自得的隨性自在就是幸福



Happiness
等級:8
留言加入好友
Positive VS negative principles
2008/06/01 07:36

Dear Frank,

To be honest, I have read what you shared here for several times. All I can say is I agree with you totally. I think the more mature one should include not only the positve principles but also negative principles since no one can promise and guarantee to manage one's life so perfectly or positively,  life has its ups and downs, bad days and good days, or positive emotions and negative feelings. 

Besides, no one should play the role as the giver all the time. Somehow, everyone should learn how to ask for assisstance or request for something in a skillful way. 

Maybe being a taker from time to time, learning how to be taken care of is the lesson I am eager to learn.

So far, I feel safe only in front of " Him", and play the role as a taker naturally from time to time. But maybe two of us are too passive and no one seems to have a willing to take an active role. Hahahahaha

By the way, I really appreciate what you have shared here. Thanks a lot.

Helen


Frank
愛在於雙方的互相認同
2008/05/18 10:33

愛是什麼? 容易嗎? 艱難嗎? 此乃人生之大哉問. 人生行走至此, 只能說明自己當下的愛情婚姻觀點---- 見得很也不少了, 對人的個性的認知, 越瞭解越覺得寬廣與複雜.

什麼是對的伴侶?  要正面表列? 還是負面表列? 原則在哪邊?

分享我的正面表列原則吧! 對對方的高度認同, 溝通無礙,欣賞對方的優點特質, 瞭解也能包容對方的較弱之處, 雙方能夠有很深的敞開空間. 能夠一起分享生活尊重彼此尊嚴.

負面表列原則呢! 絕對不能傷及對方的尊嚴, 也不能有很狹礙及易悲觀作繭自縛的特性, 絕對不是把自己的幸福及一切完全交由對方來承擔.


YACHING
祝你成功喔
2008/05/10 16:27

記得我的朋友說過   "幸福不要希望別人給"  所以囉 你也可以主動點跟他聊聊天阿  對方也許不知道如何進入你的生活 如何認識你 如果你也覺得對方不錯的話  下次記得主動跟他聊聊喔  YACHING

Happiness(s222460428) 於 2008-05-30 11:17 回覆:

Hahahahaha, I think it is pretty hard for me to show my preference and take active moves when I meet someone I like. How passive I turn out to be when it comes to the relationship between genders.

Helen