網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
加油喔 小丫頭
2008/04/20 00:03:18瀏覽667|回應2|推薦5

今天隨性的和友人在MSN上閒聊

她不經意的提到Your mom will be proud of you 時我的眼淚隨即從眼眶奪出

從4/2媽媽對年合爐後

我常魂不守舍 無所事事

藉由逛三四個早市

走到媽媽生前最喜歡光顧的菜攤

買媽媽以前常買的水果蔬菜牛肉豬腳

吃著 媽媽 早餐最喜歡吃的肉圓或碗粿

想著媽媽對我的叮嚀囑咐

做正事打不起精神的我總找藉口拖延

我知道我還沒整頓好自己

我知道我的身心靈仍處在緊繃的狀態

我知道媽媽的遺願在一年後仍未完成

他還沒振作

而我還不夠愛自己

還不停以不同形式怠惰虛耗

還是不夠誠實面對自己 強裝堅強 強顏歡笑

雖然一年了 但和媽媽互動的情景卻能歷歷在目

千言萬語 我只能告訴自己

我會更真實的面對自己

我會幫他振作

我會找到更多愛自己的方式勇敢去做

加油喔 小丫頭 媽媽會這麼對我說

加油唷 阿芳 媽媽會這麼對我說

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=s222460428&aid=1798243

 回應文章


等級:
留言加入好友
加油唷 阿芳
2008/04/23 13:14

"加油唷 阿芳"......我也對妳這麼說


Frank
If you wait long enough, you will get it.
2008/04/20 08:36

I remember you used to send me a video clip, the title is If you wait long enough, finally you will get it.  It's the patient suffered from cancer and will die and he have the last class to public. 

Regarding human thought and mind, it's hardest to change. So I think the best revolution is Time. 

If the worst thing is he really can't change it till he dies, maybe it's the arrangement from the universe. Everyone has his own beauty, no matter how poor or unsuccessful he is. By reading your this article, I think of my complaint about my family. I would do my best to find out the way to get along with my family.