網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
While My Guitar Gently Weeps 【當我的吉他溫柔地哭】~音樂分享
2010/09/22 14:08:53瀏覽15216|回應0|推薦4


Carlos Santana的吉他伴奏超讚的!!!男聲與女聲唱起來的感覺就是不同,雖然都有一股淡淡的哀愁,可是George Harrison原唱男聲聽起來多了一味滄桑感,披頭四的版本多了一點青澀,在這中秋之日聽起來格外過癮有FU~

While My Guitar Gently Weeps 中英歌詞對照

I look at you all see the love there that's sleeping
While my guitar gently weeps
I look at the floor and I see it needs sweeping 
Still my guitar gently weeps

我注視你的一切   看見沉睡的愛   
當我的吉他輕柔地哭泣   
我擬視著地面   看見週遭一團亂   
我的吉他仍然輕柔的在哭泣


I don't know why nobody told you how to unfold your love
I don't know how someone controlled you
They bought and sold you

我不知道原因   從沒有人告訴你
該如何表達愛   我不知道該如何做   
有人掌控著你   他給你承諾卻又背叛了你


I look at the world and I notice it's turning
While my guitar gently weeps 

我環視著空間   察覺它正在轉向   
當我的吉他輕柔地哭泣

With every mistake we must surely be learning 
Still my guitar gently weeps 

我必須在錯誤中的認真學習   
我的吉他仍然輕柔的在哭泣

I don't know how you were diverted 
You were perverted too 
I don't know how you were inverted
No one alerted you 

我不知道該如何做   你被矇蔽   也被扭曲    
我不知道該如何做   你被矇蔽   沒有人察覺

I look at you all see the love there that's sleeping 
While my guitar gently weeps 
I Look at you all... Still my guitar gently weeps

我注視你的
一切   看見沉睡的愛   
當我的吉他輕柔地哭泣     
我注視你的
一切    
我的吉他依然輕柔的在哭泣

I look from the wings at the play  you are staging
While my guitar gently weeps

Cause i'm sitting heredoing nothing but aging
Still my guitar gently weeps.....


我注視著搖擺的雙翼   你正展翅   
當我的吉他輕柔地哭泣    
我依然站在這    
沒有做任何事 只是漸漸老去    
我的吉他仍然輕柔的在哭泣 

♪痞子DJR





披頭四的版本

George Harrison原唱


( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=greatree2002&aid=4435159