網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Que Sera Sera 順其自然
2016/09/05 20:53:35瀏覽550|回應0|推薦6

 

 

 

Que sera, sera  Doris Day
 

When I was just a little girl
I asked my mother: "What will I be?
Will I be pretty?
Will I be rich?"
Here's what she said to me:

*"Que sera, sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera, sera
What will be, will be"

When I was just a child in school
I asked my teacher, "What will I try?
Should I paint pictures"
Should I sing songs?"
This was her wise reply: (*)

When I grew up and fell in love
I asked my sweetheart, "What lies ahead?
Will we have rainbows
Day after day?"
Here's what my sweetheart said: (*)

Now I have children of my own
They ask their mother, "What will I be?"
Will I be handsome?
Will I be rich?"
I tell them tenderly: (*)

 (1956)

 

順其自然     桃樂絲黛
 

當我還是個小女孩
我問媽媽:將來我會怎樣呢?
我會很漂亮嗎?
我會很有錢嗎?
媽媽回答我說:

順其自然
世事難預料
未來不是我們能夠預見的
順其自然
世事難預料

當我上了小學以後
我問老師:我將學會什麼?
我會學畫畫嗎?
我會學唱歌嗎?
她機智的回答我說:

當我長大,墜入愛河
我問我的甜心:未來的路會怎樣呢?
我倆是否能擁有七色彩虹?
歲歲年年?
我的甜心回答我說:

如今我兒女成群
他們問我:將來我會怎樣呢?
我會長得很帥嗎?
我會很有錢嗎?
我溫柔的告訴他們:

Que Sera,Sera是桃樂絲黛在1956年主演西區考克的電影"擒兇記"中唱的搖籃曲 ,創作者 Jay Livingston 和 Ray Evans 當年還因此獲得一座奧斯卡。


 

( 休閒生活音樂 )
回應 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=gracelover&aid=73187474