網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Dennis De Young----Call Me
2021/11/07 19:23:15瀏覽1387|回應0|推薦5

這是Dennis De Young在1986年第二張專輯的作品,在Billboard排行榜曾獲得第5名。

這首歌的編曲華麗而亮眼,悠揚的薩克斯風帶出了平和的寧謐感,中段之後則呈現高亢激昂的詮釋。動人的旋律襯托著Dennis De Young雄渾而清亮的歌聲,讓人隨著歌曲的情節起伏而沉醉其中。

雖然是很久以前的歌了,也顯現了些時代感,但卻存在著泛黃的美好。

Rain began to fall softly
As she gazed around the room
Even now she wondered what went wrong
A letter in her hand trembled
As she placed it by the phone
All at once there were footsteps by the door
She didnt want a confrontation
To tear them apart
She wasnt sure of all the feelings
Racing through her heart
當她凝視著房間時,雨開始緩緩地落下。
甚至是現在,她仍想知道是哪裡錯了。
她顫抖地握著信,將它放在電話旁邊。
突然間,門邊響起了腳步聲,
她不願因為衝突讓他們分開,
她不太能確定從心中湧出的感覺。

I looked into her eyes
Knowing something wasnt right
And suddenly the tears began to show
Babe, I know that its wrong
But you know Im really not that strong
How I wish I could tell you that I am
But before I even read this letter
I want you to stay,
But if I see your minds made up
Theres one thing Ive got to say
我看著她的雙眼,知道有些事不對了。
眼淚突然間滑落,親愛的,我知道那是錯的。
然而妳知道我並不是那麼堅強,我多麼希望能讓妳知道。
然而在我讀這封信之前,我想要妳留下來。
但若是我知道妳已下定決心,我便無話可說了。

You can call me
Baby if you ever change your mind
Believe me when I say to you
Anytime will be alright
You can call me
Only seven numbers on the phone
Maybe we can talk things over
Youre never that far from home
No, no, no baby youre not alone
妳可以打電話給我,
親愛的,若是妳改變了心意,
相信我,當我對妳說,無論何時都沒有問題。
妳可以打電話給我,只要撥電話上的七個數字,
或許我們能再談一談。
妳從未遠離家裡,
喔不,妳並不孤單。

Another season
Another change
Two hearts are breaking
With no one to blame
I know the reasons
You want to go
But if you find that you still want me
Theres one thing that you know
是另一個季節,是另一個改變。
兩顆心正在決裂,沒有人應該被責備。
我知道妳離開的理由,
然而若是妳發現妳仍然需要我,
有件事妳知道...

You can call me
Baby if you ever change your mind
Believe me when I say to you
Anytime will be alright
You can call me
Only seven numbers on the phone
Maybe we can talk things over
Youre never that far from home
No, no, no baby youre not alone
妳可以打電話給我,
親愛的,若是妳改變了心意,
相信我,當我對妳說,無論何時都沒有問題。
妳可以打電話給我,只要撥電話上的七個數字,
或許我們能再談一談。
妳從未遠離家裡,
喔不,妳並不孤單。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7631587