網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
The Police----Every Breath You Take
2021/11/10 20:24:50瀏覽869|回應0|推薦6

這是The Police在1983年的作品,連續8週位居Billboard排行榜冠軍,更獲得了第26屆葛萊美獎年度歌曲及樂團獎,是Sting最著名的一首歌曲。

Sting創作這首歌時,正處於感情危機,詞曲中呈現出一種緊迫盯人的狀態,與一般的情歌非常不同。陰鬱迴旋的旋律,貫穿整首歌的鼓點與弦音,Sting沙啞而富磁性的歌聲傳達著冷靜卻強勢的深沉。歌詞雖讓人不寒而慄,但富節奏感的獨特旋律卻是不落俗套的美妙動聽。

Every breath you take
Every move you make
Every bond you break
Every step you take
Ill be watching you
妳的每次呼吸、妳的一舉一動、
妳的每一次掙脫、妳踏出的每一步,
我都會注視著妳。

Every single day
Every word you say
Every game you play
Every night you stay
Ill be watching you
每一天,妳說的每句話、
妳玩的每個遊戲、妳留下來的每個夜晚,
我都會注視著妳。

Oh cant you see
You belong to me
How my poor heart aches
With every step you take
喔,難道妳還看不出來,
妳是屬於我的,
妳踏出的每一步,是如何的讓我心痛。

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
Ill be watching you
妳的一舉一動、妳打破的每個誓言、
妳的每個虛偽笑容、妳的每個要求,
我都會注視著妳。

Since youve been gone
Ive been lost without a trace
I dream at night
I can only see your face
I look around but its you
I cant replace
I feel so cold
and I long for your embrace
I keep crying baby baby please
自從妳離去,我因尋不到妳而迷失,
午夜夢迴,我只能看見妳的容顏,
我的身旁只有妳是無可取代的,
我感到寒冷,渴望妳的擁抱,
我一直在哭泣,寶貝,求求妳。

Oh cant you see
You belong to me
How my poor heart aches
With every step you take
喔,難道妳還看不出來,
妳是屬於我的,
妳踏出的每一步,是如何的讓我心痛。
Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
Ill be watching you
妳的一舉一動、妳打破的每個誓言、
妳的每個虛偽笑容、妳的每個要求,
我都會注視著妳。
Every move you make
Every step you take
Ill be watching you
妳的一舉一動、妳踏出的每一步,
我都會注視著妳。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=170061201