網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Brenda Russell----Piano In The Dark
2021/11/25 00:09:37瀏覽1096|回應0|推薦7

這是Brenda Russell在1988年的作品,在Billboard排行榜曾獲得第6名。

一直覺得許多黑人女歌手詮釋歌曲特別有獨特的韻味,她們的音域寬廣,可渾厚低沉,也可豪邁高亢,演唱歌曲常常是自在從容又帶著強勢,非常引人注目。

這首呈現出優雅又神秘的氣息,簡潔平穩的旋律中,Brenda Russell時而低迴憂鬱,時而激昂奔放,讓收放自如的情感隨著音符緩緩流動,嫵媚而動人。


When I find myself watching the time
I never think about all the funny things you said
I feel like its dead
Where is it leading me now
當我發現自己正注意著時間,
我從未思考所有你說過的趣事。
我感覺一切已逝去,讓我變成現在這樣。

I turn around in the still of the room
Knowing this is when Im gonna make my move
Cant wait any longer
And Im feeling stronger but oh
我在寂靜的房內來回走,
我知道是該行動的時候,
我不能再等待,我感覺自己變得更勇敢。

Just as I walk through the door
I can feel your emotion
Its pullin me back
Back to love you
當我走出這扇門,我能感覺到你的感情,
那讓我回頭再去愛你。

I know Im caught up in the middle
I cry just a little
When I think of letting go
Oh no, gave up on the riddle
I cry just a little
When he plays piano in the dark
我知道我在過程中失去了理智,
我哭了一會兒,當我想著要放手。
喔,不,不要再沉溺於這個謎,
我哭了一會兒,當他在黑暗中彈奏著鋼琴。

He holds me close like a thief of the heart
He plays a melody
Born to tear me all apart
The silence is broken
And no words are spoken but oh
他緊緊的握著我,就像心靈上的小偷,
他彈奏著旋律,注定要將我裂解得粉碎,
打破了原本的寧靜,我們沒有說出一句話。

Just as I walk through the door
I can feel your emotion
Its pullin me back
Back to love you
當我走出這扇門,我能感覺到你的感情,
那讓我回頭再去愛你。
I know Im caught up in the middle
I cry just a little
When I think of letting go
Oh no, gave up on the riddle
I cry just a little
When he plays piano in the dark
我知道我在過程中失去了理智,
我哭了一會兒,當我想著要放手。
喔,不,不要再沉溺於這個謎,
我哭了一會兒,當他在黑暗中彈奏著鋼琴。
The silence is broken
And no words are spoken but oh
打破了原本的寧靜,
我們沒有說出一句話。

Just as I walk through the door
I can feel your emotion
Its pullin me back
Back to love you
當我走出這扇門,我能感覺到你的感情,
那讓我回頭再去愛你。
I know Im caught up in the middle
I cry just a little
When I think of letting go
Oh no, gave up on the riddle
I cry just a little
我知道我在過程中失去了理智,
我哭了一會兒,當我想著要放手。
喔,不,不要再沉溺於這個謎,
我哭了一會兒。
I know Im caught up in the middle
I cry just a little
When I think of letting go
Oh no, gave up on the riddle
I cry just a little
When he plays piano in the dark
我知道我在過程中失去了理智,
我哭了一會兒,當我想著要放手。
喔,不,不要再沉溺於這個謎,
我哭了一會兒,當他在黑暗中彈奏著鋼琴。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=170061094