網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Starship----Nothing's Gonna Stop Us Now
2021/10/24 22:09:33瀏覽875|回應0|推薦6

這是Starship在1987年的一首歌,也是電影"神氣活現"的主題曲,曾獲得Billboard排行榜第1名的佳績,還被提名第60屆奧斯卡最佳原創歌曲獎。

是一首精彩的男女對唱,活潑而明朗的輕快旋律中,傳達著為愛勇往直前的堅定信念。流暢悅耳的華麗編曲,讓整首歌非常動聽,讓人聽了能感受到樂觀正向的滿滿能量。

MV模仿電影情節,讓男女主唱也變成了櫥窗model,十足趣味,也呼應了劇情。

Looking in your eyes I see a paradise
This world that Ive found
Is too good to be true
Standing here beside you
Want so much to give you
This love in my heart that Im feeling for you
望進妳的眼中,我看到了天堂。
我所發現的世界,美好得不像是真的。
站在妳身旁,我想給妳的有許多,
我要給妳我心中的愛,那是我對妳的感覺。

Letem say were crazy,
I dont care about that
Put your hand in my hand baby
Dont ever look back
Let the world around us just fall apart
Baby we can make it if were heart to heart
就讓他們說我們瘋狂吧,我一點也不在乎。
把妳的手交給我,不要回頭看。
讓圍繞著我們的世界崩潰瓦解,
寶貝,只要我們彼此了解,我們一定會成功。

And we can build this dream together
Standing strong forever
Nothings gonna stop us now
And if this world runs out of lovers
Well still have each other
Nothings gonna stop us, nothings gonna stop us now
我們可以一起築夢,永遠堅強站立,
沒有什麼事能阻攔我們。
若是這個世界不再有戀人,
我們仍然擁有彼此。
沒有什麼事能阻攔我們。

Im so glad I found you
Im not gonna lose you
Whatever it takes I will stay there with you
Take it to the good times
See it through the bad times
Whatever it takes is what Im gonna do
我很高興我找到了妳,我不要再失去妳。
無論如何,我都要跟妳在一起。
讓我們擁有美好的時光,一起度過艱難的時刻。
無論如何,我都要這麼做。

Let em say were crazy,
What do they know?
Put your arms around me baby
Dont ever let go
Let the world around us just fall apart
Baby we can make it if were heart to heart
就讓他們說我們瘋狂吧,他們知道什麼?
把妳的雙臂環抱著我,千萬不要放手。
讓圍繞著我們的世界崩潰瓦解,
寶貝,只要我們彼此了解,我們一定會成功。
And we can build this thing together
Standing strong forever
Nothings gonna stop us now
And if this world runs out of lovers
Well still have each other
Nothings gonna stop us, nothings gonna stop us
我們可以一起築夢,永遠堅強站立,
沒有什麼事能阻攔我們。
若是這個世界不再有戀人,
我們仍然擁有彼此。
沒有什麼事能阻攔我們。
Ooh, all that I need is you
Youre all that I ever need
All that I want to do
Is hold you forever, ever and ever
我所需要的只有妳。
你就是我的一切。
我所想要的,就是永遠地抱著妳,直到永遠。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=169601235