網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
my weakness
2009/01/29 08:14:04瀏覽494|回應5|推薦13
Hi, NiuNiu,

You must wonder that I did not write anything recently.
Yes, you know what, I am nervous.
I am nervous because you will go for your grade seven piano exam tomorrow.
I hope you did not find that I am more nervous than you.

I know nothing about the western music instruments neither the orientals.   My father knew a lot of Chinese opera, and I really liked to watch it with him.  I miss it a lot. 

After suffering your piano for a while, I can enjoy the beautiful music....., especially for your playing.  I will pray for your tomorrow's exam....more.......now...

Good luck, my dear

Love~

mom

( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=angelhohoho&aid=2599754

 回應文章

O子
等級:8
留言加入好友
不要緊張
2009/01/30 02:54
不過我女兒考的時候   我也是緊張的半死  我現在跟你說的是風涼話啦
angelhohoho(angelhohoho) 於 2009-01-30 03:36 回覆:
謝謝妳啊!

我們剛回來,
除了剛開始她有一點誤解老師的意思,
改正後, 其餘的部份,我聽起來還算順.
但是還是要等四個星期後,才知道結果.
緊張已經少了一半....

我們之後的一個男生考,
他的媽媽是鋼琴老師,
居然不敢聽就跑了, 躲在車上.
比我還緊張.......

唉, 天下的媽媽都是一樣地~~~~
你知我知啦........

吹牛皮 大俠
等級:8
留言加入好友
hahahahaa...
2009/01/29 12:08

you are getting me nervous too, ...

hahahaaa....

hey, it is just part of her growth...it is a joy of life...isn't it?

hahahhaaa....

mom, don't worry...

hahahaa...come read my blog to relax....hahahaaa


謝謝你的來訪, 我為你又寫了下列文章, 請您來賜教批評:

quiqui
等級:7
留言加入好友
不要緊張...
2009/01/29 10:47

妳一緊張, 可能妳女兒會更不自在....

放鬆心情, 好好地欣賞女兒的演奏, 相信她一定可以通過考驗的!

angelhohoho(angelhohoho) 於 2009-01-29 22:18 回覆:
對啊 
現在就是要告訴自己
不要緊張
不要緊張

我讓我朋友送她去考試
我在家唸經才能靜下來 

還有一小時
我該去RELAX我自己了

Ricardo
等級:8
留言加入好友
Suffering?
2009/01/29 10:13

Yes, indeed!

After 40 years, my younger brother has finally told the truth.  He suffered when I kick and bang my piano keys while playing error note.  He siad: Didn't you know that you were such a pain on the "B"!    

Best wishes to your daughter's piano exam.  As for you Angel, RELAX!

angelhohoho(angelhohoho) 於 2009-01-29 22:12 回覆:
我請我朋友送她去,
我不敢跟她去,
你就可以知道我有多緊張了......
 
第七級很難, 我知道,
考過第八級就有證書,
之後,你再決定是要從事什麼樣的音樂生涯,
是教師?還是當演奏家?還是要作曲?
這是不同的學習領域.

我女兒昨天告訴我,
她長大後要去訓練海豚,
那是一個不錯的工作.

我~~~~~~
只能咬著牙齒笑一笑,
想說也許過些日子,她就會改變這個志願了 ~~
I wish~~~



DrComposting
等級:8
留言加入好友
Good luck
2009/01/29 10:05

I don’t see any weakness, but endless love from the best mom one could ever have. Good luck to your Niuniu!

angelhohoho(angelhohoho) 於 2009-01-29 22:04 回覆:
怎麼沒有
我很容易緊張
這就是我的缺點

當媽媽真是千萬個難
不能太弱
不能太強
不能太嚴肅
不能太三八
不能太樸素
不能太花俏
不能太聰明
不能太笨
那個too much 或者too little的標準
都是小孩訂的 
而且會隨著小孩的年齡環境知識成不告知的修訂
那才是苦啊