網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
少女的夢
2009/05/31 08:10:36瀏覽724|回應0|推薦8
多少次﹐站在原野上﹐望著昏黃的夕陽,
獨自徘徊﹐

夢想著有人拿著七朵金黃的水仙花,
向我走來……

我可以不要那空蕩蕩的毫宅﹐
也不稀罕那世俗的珠寶錢財﹐

只要有個人伴我在月光下, 悠悠地漫步,
擁我入懷……
~~~~~~~~
I could build a mansion that is higher than the trees
I could have all the gifts I want and never ask please

I could fly to Paris, it's at my beck and call
Why do I live my life alone with nothing at all

But when I dream
I dream of you
Maybe someday you will come true

When I dream, I dream of you
Maybe someday you will come true

I can be the singer or the clown in any role
I can call up someone to take me to the moon

I can put my makeup on and drive the man insane
I can go the bed alone and never know his name

But when I dream
I dream of you
Maybe someday you will dream come true

When I dream, I dream of you
Maybe someday you will come true
~~~~~~~~~~~~

我可以建一座比樹要高的毫華住屋﹐
我可以不說聲請﹐就得到想要的禮物。

我可以一聲令下就能飛往巴黎﹐
為什麼我總是獨自在過日子﹐而空無一物﹗

但是…每當我做夢的時候﹐總是夢到和你相見﹐
也許…有那麼一天﹐你真的會出現眼前

當我做夢的時候﹐總是夢到和你相見﹐
也許…有那麼一天﹐你真的會出現眼前
~~~~~~
我可以當一個任何角色的歌星或小丑﹐
我可以一個電話就叫人帶我奔向月球﹐

我可以塗上脂粉﹐讓男人為我傾倒狂痴﹐
我可以獨自上床﹐而從不知道他的名字。

但是…每當我做夢的時候﹐總是夢到和你相見﹐
也許…有那麼一天﹐你真的會出現眼前

當我做夢的時候﹐總是夢到和你相見﹐

也許…有那麼一天﹐你真的會出現眼前








( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=anbech&aid=2997906