網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Seven Daffodils 七朵水仙花
2009/05/30 05:04:50瀏覽1390|回應0|推薦3
這是我最喜歡的歌﹗





七朵水仙花

我沒有一棟豪宅﹐我也沒有地皮﹔
甚至沒有一塊錢紙幣﹐可捏在手裡。
但是我可以帶你看千百個山巔上的晨曦﹐
親你一下﹐捧七朵水仙花送你

我沒有什麼財富﹐給你買漂亮的東西﹔
但是我可以用月光織成項鏈和戒指給你
而且還可以帶你看千百個山巔上的晨曦﹐
親你一下﹐捧七朵水仙花送你

啊﹗那七朵金黃色的水仙花﹐都在陽光下閃耀著金碧
當白天消逝的時候﹐它們照亮了我們入夜的路級。
而我能夠帶給你音樂﹐和一小片麵包皮﹐
拿一些松枝做的枕﹐讓你的頭躺在上面休憩。

Seven Daffodils

I do not have a mansion
I haven't any land
Not even a paper dollar
To crinkle in my hand
But I can show you morning
On a thousand hills
And kiss you and give you
Seven daffodils

I do not have a fortune
To buy you pretty things
But I can weave you moonbeams
For necklaces and rings
And I can show you morning
On a thousand hills
And kiss you and give you
Seven daffodils

Oh, seven golden daffodils
All shining in the sun
To light our way to evening
When our day is done
And I can give you music
And a crust of bread
A pillow of piney bows
To rest your head
A pillow of piney bows
To rest your head
















( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=anbech&aid=2995062