網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
割 (Cut)
2008/11/17 11:09:02瀏覽170|回應0|推薦8
如果妳問我世上最珍貴的是什麼
我會告訴妳那是情人的眼淚
如果妳再問那對情人為什麼要哭
我會告訴妳.那是因為他的英雄氣概

妳沒有再問我英雄氣概是什麼
我也無法告訴妳那是離開你的最愛
那像什麼? 就像利刃上的蜜糖

割…如二祖斷臂

If you ask me what is the most precious in this world?
I will tell you it is lover's tears.
If you ask me why the lovers cry?
I will tell you it is his heroic act.

But you never ask me what this heroic act is.
I wish I could tell you. It is parting of the most love.
What is it like? It is like honey on the razor.

CUT...a cut of the second Patriarch's arm
( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=Skymountain&aid=2391835