網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
春天了 Hygge
2020/02/22 11:02:51瀏覽346|回應1|推薦5

天氣放晴 讓空氣都變得清新 .. 

 好像 回應了 AWhole New Word的景象  

 花兒 也沾染了春天的氣息 熱情綻放  

丹麥人 知道 Hygge 

 comfortable to be in 似乎是很棒的感受 

 許多時候是 不知道 忘記了 沒有經驗 ..  

 該問 有多少次 如此的經驗呢 ...  

開放一個空間 讓人自在 感覺美好 

  可以是自己 覺得有趣 發呆 冥想 放鬆 都好 

似乎 可感受 當下氛圍的 舒服 舒坦 

 

當 covin-19 案例 不減時 氣氛還能 Hygge 也算是厲害 ~~

中文歌詞翻譯 Ed Sheeran -Perfect 完美無瑕

http://a0925316085.pixnet.net/blog/post/89912028-ed-sheeran-perfect-%E4%B8%AD%E6%96%87%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E7%BF%BB%E8%AD%AF

ED SHEERAN PERFECT (instrumental)

I found a love for me
我找到了生命中的摯愛
Darling, just dive right in and follow my lead
妳在對的時間點,為我而來,跟隨著我
Well, I found a girl, beautiful and sweet
我的女孩,美麗迷人
Oh, I never knew you were the someone waiting for me
從沒想過,妳就是那個為我等待的人
Cause we were just kids when we fell in love
相愛時,我們只是孩子
Not knowing what it was
對愛情一無所知
I will not give you up this time
但我知道這次我會珍惜妳
But darling, just kiss me slow, your heart is all I own
親愛的,溫柔給我一吻,妳的心就是我的所有
And in your eyes, youre holding mine
在妳無暇雙眼裡,對我滿是愛意

Baby, Im dancing in the dark with you between my arms
寶貝,我會緊緊摟住妳,在黑暗中跳起舞
Barefoot on the grass, listening to our favourite song
赤腳踏在草地,邊聽著我們最愛的歌
When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath
當妳輕聲說著自己看起來糟透了,我吸口氣喃喃說著囈語
But you heard it, darling, you look perfect tonight
妳聽見了,親愛的今晚妳看起來完美透頂

Well I found a woman, stronger than anyone I know
我找了一個比任何人都還要堅強的女人
She shares my dreams, I hope that someday Ill share her home
她無條件支持我的夢,我希望有天我們能一起撐起一個家
I found a love, to carry more than just my secrets
我找到了真愛,不只一起承擔我的秘密
To carry love, to carry children of our own
我們將深愛著,一起養育下一代
We are still kids, but were so in love
我們年少輕狂,但我們如此深愛
Fighting against all odds
一起面對種種考驗
I know well be alright this time
這一次,我們至死不渝
Darling, just hold my hand
親愛的,牽起我的手
Be my girl, Ill be your man
吾愛,我屬於妳
I see my future in your eyes
在妳清澈的雙眸裡,我看見我們的未來

Baby, Im dancing in the dark with you between my arms
寶貝,我會緊緊摟住妳,在黑暗中跳起舞
Barefoot on the grass, listening to our favourite song
赤腳踏在草地,邊聽著我們最愛的歌
When I saw you in that dress, looking so beautiful
妳身上穿的那套洋裝,襯托出妳無瑕的美
I dont deserve this, darling, you look perfect tonight
我根本配不上妳啊,親愛的今晚的妳如此完美

Baby, Im dancing in the dark with you between my arms
寶貝,我會緊緊摟住妳,在黑暗中跳起舞
Barefoot on the grass, listening to our favourite song
赤腳踏在草地,邊聽著我們最愛的歌
I have faith in what I see
我堅定自己的眼光
Now I know I have met an angel in person
我知道,我遇見的妳骨子底是個天使
And she looks perfect
如此完美動人
I dont deserve this
我何其幸運
You look perfect tonight
妳今晚看起來完美透頂,親愛的

( 心情隨筆雜記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=RaccoonL&aid=131785725

 回應文章

心念
等級:8
留言加入好友
2020/02/23 15:08
「hygge」(讀音hoo-gah,還沒google時,發音差真多XD) 代表溫暖、舒適,更是丹麥式生活的象徵──燭光、咖啡、紅酒、糕點,到羊毛毯、毛襪或親密親友等元素的自然融合,正是簡單、美好生活的實踐力行。讚啦
Sweet Raccoon(RaccoonL) 於 2020-02-26 11:50 回覆:

燭光、咖啡、紅酒、糕點,到羊毛毯 

寫得真溫暖 ~~ 棒 !!