網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
血吻
2012/04/15 19:59:23瀏覽1124|回應1|推薦11

 

一朵埋身血海的玫瑰

用它的荊棘輕吻我的嘴

充滿海水的鹹味

一個浪頭又一個浪頭冷冽於

吸血族的鼻喉

這夜以繩索圈住昏眩

送給我無眠的夢, 遺忘在海之閣樓

 

讓我擁抱你的胸膛,生命的頭源

泊泊流出的蜜糖,注滿愛的井泉

但是,情人,我是如此的虛弱

閉上雙眼,飛到你的腹部沉睡,如蝶

一次次落下的吻,封上雙唇的塵土

在憂傷與廢墟之間

我會再愛你一萬年

( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=Dalloway68&aid=6337023

 回應文章

沙丘文學
等級:8
留言加入好友
The attempt reads your poem
2012/04/15 21:40

Dalloway:

I think this first poem narrative, very rich plot transition.

I just analyzed three times, is unable the accuracy which reads out this love poem to have, I thought that this should have the very big relations for a long time with the poet in the foreign life environment, but I like the idea which you compose a poem.

 Knows you very luckily, and the blessing life is happy.

 

                           -Sha chiou-

 

Dalloway68(Dalloway68) 於 2012-04-15 23:33 回覆:

I really appreciate your response to my poem and am pleased to have you as a true friend who knows the essence of a poem.